06.04.09, Lugoj - "Infinitul care ne inconjoara"

In cadrul săptămânii dedicate lui Yuri Gagarin, în data de 6 aprilie 2009 am fost la Lugoj la invitaţia unei colege, domnişoara profesoară Alina Borz, pentru a-mi prezenta cartea „Infinitul care ne înconjoară”. In acest sens am vizitat trei unităţi de învăţământ, Şcoala Generală nr. 2 şi Şcoala Generală nr. 3, precum şi Colegiul Naţional „Coriolan Brediceanu”, unităţi în care am discutat cu elevi de diverse vârste, începând de la clasa a aVI a, până la a XII a.
Mi-am început prezentarea amintind elevilor că suntem în Anul Internaţional al Astronomiei, fapt ce dă posibilitatea tuturor celor ce iubesc spaţiul cosmic să dezvolte idei, activităţi şi proiecte de popularizare a cunoştinţelor de astronomie şi astronautică.
Am evidenţiat apoi semnificaţia perioadei 4 – 12 Aprilie, interval în care la nivel mondial se organizează evenimente dedicate lui Yuri Gagarin, primul om în spaţiu.
Prezentând apoi elevilor structura cărţii mele, am avut ocazia de a discuta cu aceştia despre universul învecinat nouă, Sistemul Solar, despre încercările omului de a-l cunoaşte, înţelege, şi cuceri puţin câte puţin, despre îndrăzneala omului de a rupe barierele gravitaţiei. Mi-a făcut o deosebită plăcere să constat o dată în plus, că atunci când vine vorba de spaţiul cosmic toţi copiii sunt la fel de fascinaţi şi încântaţi să povestească ceea ce ştiu, să pună întrebări sau să asculte ceea ce li se spune, pentru că până la urmă toţi suntem la fel de fascinaţi atunci când privim spre cer.
Scopul călătoriei mele la Lugoj a fost acela, ca prin dragostea faţă de spaţiu, să determin copiii să se apropie puţin mai mult şi cu drag de ştiinţă şi cunoaştere în general.
Intr-un interval de timp relativ scurt, am întâlnit foarte mulţi copii, vreo 200 cred, şi mai cred că astfel mi s-a oferit privilegiul uneia dintre cele mai frumoase experienţe didactice.

Inspector şcolar specialitatea fizică
Prof. Larisa Măgheruşan
ISJ Hunedoara








0 comments: