12.04.2010, Arad, Liceul de Arta "Sabin Dragoi"

"Bineinteles ca si in acest an la LICEUL de ARTA "SABIN DRAGOI" din ARAD am continuat traditia organizand o "petrecere" in cinstea lui Yuri Gagarin asa cum am promis anul trecut; intrucat perioada a fost suprapusa cu vacanta elevilor, iar eu am fost plecata departe de tara, nu am putut organiza atat de multe evenimente ca si anul trecut , dar discutand cu elevii inainte de vacanta am stabilit sa organizam doua evenimente chiar in 11 si 12 aprilie.
Astfel, duminica in 11 aprilie am organizat un spectacol de teatru "SCUFITA ROSIE IN COSMOS" o mica piesa stiintifico-fantastica despre Scufita rosie, care impreuna cu prietenele ei fac o vizita bunicului care locuieste pe Luna si are mari probleme cu lupul cel rau datorita recunoasterii oficiale a primului sosit pe Luna: Bunicul, sau lupul.
In data de 12 aprilie , adica luni am organizat o manifestare mai ampla, avand urmatoarele activitati in cadrul proiectului NOAPTEA LUI YURI:
·Comunicare stiintifica urmata dezbateri libere pe tema OBSERVATII ASTRONOMICE DIN SPATIUL COSMIC avand ca invitat pe dl director al Observatorului Astronomic din Timisoara, cercet. st. dr. FARKAS LASZLO
· Sesiune de comunicari stiintifice ale elevilor cu teme ca : ACCIDENTE SPATIALE, O ZI INTR.O NAVA AFLATA PE ORBITA, POLUAREA SPATIULUI COSMIC,etc
· Prezentare de desene, machete ale unor tipuri de rachete, statii orbitale, locuinte extraterestre, prezentare de moda cu costume pt hoteluri extraterestre, costume de roboti, etc
·Scurt film pe calculator despre cat de mici suntem noi in Universul nostru
·Intentionam sa efectuam si observatii astronomice ale unor constelatii, planete si sateliti artificiali, avand ajutorul astronomilor de la Observatorul astronomic din Timisoara, dar din pacate vremea nu a fost favorabila, asa incat si seara a continuat cu discutii libere despre aceste subiecte fascinante.
Aceste evenimente s-au aliniat si continua traditia liceului nostru, unde de cativa ani organizam sistematic diferite activitati de popularizare a frumusetilor astronomiei in randul elevilor (si al familiilor acestora) prin activitati comune; De asemenea avem parteneriate internationale precum si proiecte de colaborare cu elevi si studenti de pe celelalte continente, participari in tabere internationale de astronomie si bineinteles periodic efectuam vizite "de lucru" la Observatorul Astronomic din Timisoara.
Ca si o noutate, in aceasta vara am organizat o Scoala de vara(tabara) de astronomie cu elevi de gimnaziu si liceu, unde am avut un program deosebit de bogat si de intensiv, cu multe cursuri, work-shopuri, avand ca si lectori cadre universitare, astronomi profesionisti si amatori din Timisoara, unde cursantii nostrii au invatat foarte multe lucruri noi, atat teoretic cat si practic; cursul s-a terminat cu sustinerea unui mic examen si obtinerea unui atestat de astronom amator;
Deoarece tabara a avut un mare succes si avand o reclama neasteptata din partea unor posturi de radio, anul acesta avem cereri mult mai numeroase si speram ca in curand sa mai ridicam nivelul stiintific si sa fie cu participare internationala, cu limba de predare engleza.
Consideram ca prin activitatile desfasurate in perioada 11-12 aprilie 2010 am atins scopul propus de organizatorii programului "Noaptea lui Yuri"; a fost o mare placere pentru noi acest eveniment si am fi bucurosi sa organizam si o etapa viitoare.
LA REVEDERE IN 2011 !"

prof fizica Corina Farkas, Liceul de arta "SABIN DRAGOI " ARAD


































0 comments: